שיקולים המשפיעים עלינו בבחירת סורגים כיום – מצוי ורצוי

התקנת סורגים הולכת והופכת אלמנט עיצובי יותר ויותר, כאשר בפעמים רבות נשכח המרכיב הבטיחותי, הוא הוא התפקיד העיקרי עליו אמונים סורגים ביתיים, עסקיים או למעשה כל סוג שמטרתו חסימת חלונות ופתחי החללים הפנימיים. בהתייחס למגוון העיצובים השונים הקיים כיום, חומרי הגלם המגוונים מהם מייצרים סורגים, הסגנונות השונים והביקוש הגבוה שיש למגוון הגדול של סורגים מסוגים שונים – לא פלא כי ההיבט הבטיחותי נדחק הצידה לטובת שיקולים אחרים.

גורם נוסף המשפיע ירידת החשיבות של ערך הבטיחות בעת התקנת סורגים הוא העלייה בחשיבות מראה הפנים של הבית/ העסק, מה שמביא רבים לבכר את חשיבות המראה החיצוני על פני הערך האמיתי של סורגים מסוגים שונים. בעת עיצוב פנים של הבית או העסק – מעניקה התרבות משקל רב למראה הכללי ובמקרה של התלבטות בין שני סוגי סורגים העשויים חומר גלם דומה – סביר להניח שייבחר הסורג המעוצב יותר, גם אם הוא בטיחותי פחות.

גורמים נוספים המשפיעים כיום על הבחירה של רבים בסורגים אלו או אחרים הם שיקולים כלכליים ופרקטיים. אין זה סוד כי צעירים ומבוגרים רבים מצמצמים את היקף הצריכה שלהם ולכן השיקול הכלכלי הופך בעל חשיבות רבה יותר. ישנם לא מעט מקרים בהם מבצעים שונים גורמים ללקוחות לבחור סוג סורגים שונה מזה שעליו חשבו מלכתחילה, ולו בשל מחירים זולים ומבצעים שונים המוצעים על סוגי סורגים כאלה ואחרים.

פרקטיות, כאמור, גם היא גורם המשפיע על ההחלטה אותה מקבלים המבקשים לרכוש סורגים לבית או לעסק. פעמים רבות מידות מסוימות של סורגים אלה או אחרים מחייבות בחירה בסוג סורג מסויים, שמידותיו מתאימות למידות הפתחים בבית. פשרה על סוג סורגים בשל מידות, התאמה טכנית וגורמים פיזיים אחרים אומנם מתבקשת, אולם תודות למגוון העצום הקיים כיום – גם במסגרת אילוצים שונים ניתן למצוא סורגים מתאימים במידות שונות.

לאחרונה ניתן להבחין בטרנד חזק, או מגמה העומדת להישאר – של סורגים ותריסים, כמו גם חלונות ורהיטים אחרים – המשתייכים לקטגוריית הבית החכם, המשפיעים לא מעט על בחירתם של המחפשים סורגים חדשים לביתם. קשה מאוד להתעלם מהחדשנות המיושמת בדגמים חדשניים של סורגים חכמים, המותקנים בדרך כלל במסגרת מערכת חכמה שלמה הכוללת חלונות ותריסים – כאשר אלו פועלים בסנכרון האחד עם השני ומתוכננים להגיב ספציפית על פי צרכי המשתמש.

קשה לברור את הסורגים המתאימים ביותר מתוך מגוון גדול שכזה ולכן חשוב מאוד להחליט מראש, ואפילו לפני שיוצאים מהבית – מהם הגבולות ברכישת סורגים, אילו יהיו מקובלים בחריגה מההחלטה הראשונית ואילו לאו, מהו התקציב המקסימלי ואילו תנאים מתחייבים מבחירת הסורגים, ועוד.